Розвиток критичного мислення на уроках хімії


Хімія, 11 клас
Тема: Карбон і Силіцій, їх місце в Періодичній системі хімічних елементів Д. І. Менделєєва, будова атомів.
Алотропні модифікації Карбону
Вчитель хімії Петрівської ЗШ І-ІІІ ступенів
Віксіч Валентина Миколаївна

Очікувані результати
Після цього заняття учні зможуть
-          характеризувати місце розташування Карбону та Силіцію в Періодичній системі    Д.І. Менделєєва, порівнювати будову їх атомів;
-          пояснювати залежність фізичних та хімічних властивостей алотропних модифікацій Карбону від їх будови;
-          використовувати поняття «адсорбція» та «адсорбенти»;
-          прогнозувати використання людиною Карбону та Силіцію  відповідно до їх властивостей у різних галузях

Основні поняття та терміни
 Алотропія, алотропні модифікації, кристалічні ґратки, ковалентний неполярний зв’язок, алмаз графіт, карбін,  фулерен,  електропровідність, напівпровідники, адсорбція, адсорбенти.

Обладнання
 Періодична система Д.І. Менделєєва; моделі кристалічних ґраток алмазу і графіту, графітові стержні, зразки вугілля, сажі, кремнію, активоване та деревне вугілля; хімічний штатив, скляна колонка, заповнена подрібненим деревним чи активованим вугіллям, хімічна склянка, колба, закрита корком, заповнена нітроген(ІV) оксидом, лійка, фільтрувальний папір.
Реактиви:  вода, розчин  метилоранжу.

Регламент уроку
1.     Вступна частина  5-7 хв.
2.     Основна частина – 25-30 хв.
3.     Підсумкова частина –  10-13 хв.

Хід уроку
І. Вступна частина (Виклик)
Учитель пропонує учням, працюючи в парах, сформулювати 2-3 відкриті запитання, які можна поставити до Періодичної системи елементів Д.І. Менделєєва. Запитання мають починатися словами:

-         У  чому полягає …?
-          Які…? Який…? Яка…?
-         Як пов’язані …?
-         Про що говорить…?
-         Що означає…?
-         Як змінюються…?

Для зручності ці запитальні слова можна написати на дошці до початку уроку. На роботу відводиться 2 хвилини.
Вчитель організовує «ланцюгову реакцію»: перший учень задає  запитання; бажаючі відповісти піднімають руку, відповідають і задають наступне, обираючи того, хто буде відповідати ( 3 хвилини). 
Детальніше

Немає коментарів:

Дописати коментар