Хімія, 11 клас
Тема: Карбон і Силіцій, їх місце в Періодичній системі хімічних
елементів Д. І. Менделєєва, будова атомів.
Вчитель хімії Петрівської ЗШ І-ІІІ ступенів
Очікувані результати
Після цього заняття учні зможуть
-
характеризувати місце розташування Карбону та Силіцію в
Періодичній системі Д.І. Менделєєва,
порівнювати будову їх атомів;
-
пояснювати залежність фізичних та хімічних властивостей
алотропних модифікацій Карбону від їх будови;
-
використовувати поняття «адсорбція» та «адсорбенти»;
-
прогнозувати використання людиною Карбону та Силіцію відповідно до їх властивостей у різних
галузях
Основні поняття та терміни
Алотропія,
алотропні модифікації, кристалічні ґратки, ковалентний неполярний зв’язок, алмаз графіт, карбін, фулерен,
електропровідність, напівпровідники, адсорбція, адсорбенти.
Обладнання
Періодична система Д.І. Менделєєва; моделі кристалічних
ґраток алмазу і графіту, графітові стержні, зразки вугілля, сажі, кремнію,
активоване та деревне вугілля; хімічний штатив, скляна колонка, заповнена
подрібненим деревним чи активованим вугіллям, хімічна склянка, колба, закрита
корком, заповнена нітроген(ІV) оксидом, лійка, фільтрувальний папір.
Реактиви: вода, розчин
метилоранжу.
Регламент уроку
1.
Вступна
частина 5-7 хв.
2.
Основна частина –
25-30 хв.
3.
Підсумкова частина
– 10-13 хв.
Хід уроку
І. Вступна частина (Виклик)
Учитель пропонує учням, працюючи в парах,
сформулювати 2-3 відкриті запитання, які можна поставити до Періодичної системи
елементів Д.І. Менделєєва. Запитання мають починатися
словами:
-
У чому полягає …?
-
Які…? Який…? Яка…?
-
Як пов’язані …?
-
Про що говорить…?
-
Що означає…?
-
Як змінюються…?
Для зручності ці запитальні слова
можна написати на дошці до початку уроку. На роботу відводиться 2 хвилини.
Вчитель організовує «ланцюгову
реакцію»: перший учень задає запитання;
бажаючі відповісти піднімають руку, відповідають і задають наступне, обираючи
того, хто буде відповідати ( 3 хвилини).
Детальніше
Детальніше
Немає коментарів:
Дописати коментар