Розробка теми "Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів" у 10 класі з біології під час дистанційного навчання із застосуванням методу розвитку критичного мислення "Метод кластерів" або складання ментальної карти, "Метод продовж ланцюжок"
Урок 52 Дата 30.03.2020
Всі записи в бланку робити синім кольором
Тема: Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів.
- «Інтелектуальна розминка» поміркуйте усно
- Що ви пам’ятаєте про розмноження організмів із попередніх років вивчення
- Чи важлива ця тема сьогодні? Чому?
«Проклади місток» - прокладіть логічний місток Почніть так:
ДНК – хромосома - і т.д.
ДНК – хромосома - і т.д.
Для цього пригадайте рівні організації живого.
Місток запишіть в зошит або прямо тут в бланку тільки синім кольором курсиву.
Місток запишіть в зошит або прямо тут в бланку тільки синім кольором курсиву.
- Повторення рівнів організації живого.
На молекулярному рівні спадкова інформація відтворюється
завдяки процесу репродукції ДНК, що називається реплікацією.
З однієї молекули ДНК утворюються дві дочірні. Відбувається процес
самоподвоєння ДНК перед поділом клітин.
завдяки процесу репродукції ДНК, що називається реплікацією.
З однієї молекули ДНК утворюються дві дочірні. Відбувається процес
самоподвоєння ДНК перед поділом клітин.
На клітинному рівні відбувається репродукція клітин шляхом мітозу й мейозу
з утворенням нестатевих диплоїдних або статевих гаплоїдних дочірніх клітин, які
беруть участь у репродукції організмів.
з утворенням нестатевих диплоїдних або статевих гаплоїдних дочірніх клітин, які
беруть участь у репродукції організмів.
На організмовому рівні репродукцію живих істот забезпечують дві основні
форми розмноження – нестатеве й статеве. Для здійснення розмноження у
багатоклітинних організмів існують репродуктивні системи органів.
форми розмноження – нестатеве й статеве. Для здійснення розмноження у
багатоклітинних організмів існують репродуктивні системи органів.
На популяційно-видовому рівні відтворення видів пов’язане зі стратегіями
розмноження.
розмноження.
- Випереджувальне пошукове завдання учнів
Ці дві головні стратегії відомі як K-стратегія (відтворення незначної кількості
нащадків) і R-стратегія (репродукція великої кількості нащадків). К-стратегом у
тваринному світі є, наприклад, синій кит (Balaenoptera musculus) – найбільша
тварина на Землі, самки яких народжують одне маля в два роки впродовж 40 – 45
років життя. «Найвидатнішим R-стратегом» тваринного світу є риба-місяць (Mola
mola) – найбільша за масою відома кісткова риба і найплодючіша риба у світі
(одна самка може відкладати до 300 млн ікринок).
нащадків) і R-стратегія (репродукція великої кількості нащадків). К-стратегом у
тваринному світі є, наприклад, синій кит (Balaenoptera musculus) – найбільша
тварина на Землі, самки яких народжують одне маля в два роки впродовж 40 – 45
років життя. «Найвидатнішим R-стратегом» тваринного світу є риба-місяць (Mola
mola) – найбільша за масою відома кісткова риба і найплодючіша риба у світі
(одна самка може відкладати до 300 млн ікринок).
Наведіть відомі вам приклади К- та R-стратегів у тваринному світі. Ким є
Людина розумна? письмово
Людина розумна? письмово
- Технологія “Навчаючись-створюю”
Створіть ментальні карти «Нестатеве розмноження», презентуйте свої
результати. письмово
результати. письмово
Нестатеве розмноження.
Теги для ментальних карт: нестатеві (соматичні) клітини, подібність нащадків,
сприятливі умови, поділ навпіл, спороутворення, фрагментація та брунькування,
вегетативне розмноження.
сприятливі умови, поділ навпіл, спороутворення, фрагментація та брунькування,
вегетативне розмноження.
Перегляньте відеофрагменти додані до завдання.
Опрацюйте хмари слів письмово
- Види розмноження.
Завдання 1: за поданими в хмарі словами скласти схему (схема це коли стрілочки
вказують зв’язок). Структура схеми: Види розмноження - клітини розмноження
- організми, яким притаманний даний вид розмноження.
вказують зв’язок). Структура схеми: Види розмноження - клітини розмноження
- організми, яким притаманний даний вид розмноження.
Дуже цікаві методи) За допомогою цих методів на уроці стає цікавіше)))
ВідповістиВидалити