середа, 8 квітня 2020 р.

Розвиток критичного мислення під час дистанційного навчання (продовження)

  1. Види нестатевого розмноження. 


Завдання 1: за поданими в хмарі словами скласти схему


Завдання 2: запишіть в зошит, яким організмам притаманний кожен вид
нестатевого розмноження.


  1. Види вегетативного розмноження.
Завдання 1: за поданими в хмарі словами скласти схему
Завдання 2: запишіть в зошит, яким організмам притаманний кожен вид
вегетативного розмноження.


За утвореними схемами складіть ментальну карту і здайте на перевірку.


5. Узагальнення та систематизація вивченого.
Робота над порівняльною таблицею (заповнити пропуски письмово) 
Порівняння статевого і нестатевого розмноження
Відмінні ознаки
Нестатеве 
Статеве
1
Виникнення у філогенезі


2
Кількість батьківських форм у однієї особини


3
Участь статевих клітин


4
Запліднення


5
З чого утворюється нова особина


6
Основні форми 


7
Недоліки 


8
Переваги 




6. Біологічні «хрестики-нулики» - знайти можливі вертикальні, горизонтальні чи
діагональні прямі лінії, які поєднують терміни, що мають спільні ознаки або
стосуються однієї теми.


Статеве розмноження
Спори 
Зигота
Гамети
Гермафродитизм
Фрагментація 
Спосіб розмноження
Брунькування
Нестатеве розмноження


7. Додаткове завдання. 
     Порівняйте репродукції картин «Соняшники» Клода Моне, Ван Гога і Марії
Приймаченко із природним соняхом – результатом біологічної репродукції. 
  • Що є спільного й відмінного між художньою й біологічною репродукцією?
8. Домашнє завдання.
  1. Параграф 42
  2. Здати логічний місток, ментальну карту, порівняльну таблицю, хрестики
нолики
  1. Здати за бажанням додаткове завдання

Після вивчення теми "Нервова система тварин" біологія 7 клас,  домашнє завдання перевіряла за технологією розвитку критичного мислення

Перевіримо домашнє завдання

За хмарою слів дайте відповіді на запитання

1.  Які типи нервових систем тварин зашифровані? Наведіть приклад тварини, у якої кожен тип нервової системи зустрічається і охарактеризуйте одним реченням цей тип нервової системи.

2. Органи якого типу нервової системи ви зайшли серед хмари слів? Випишіть їх.

3. Складіть схему "Будова головного мозку хребетних тварин"


При вивченні теми "Сільськогосподарські рослини" у 6 класі використала метод "Чорна скринька", який теж ефективно розвиває критичне мислення. Особливо добре це відчувалося при перечитуванні відповідей учнів.

Зупинка 3 Чорна скринька 
1. Рослина    
Дворічна рослина родини лободових, коренеплідна овочева культура. Її батьківщина - Середземномор'я. Як не дивно, людина спочатку оцінила смак листя і вже потім коренеплоди. Дуже любили цей овоч стародавні римляни, які із задоволенням їли листя, вимочені у вині і заправлені перцем. Згідно з указом імператора Тіберія поневолені німецькі племена виплачували Риму данину цим овочем. Також її вживали в їжу і стародавні греки. 
2. Рослина    
Ця рослина була відома ще в найдавніші часи (за 4 тис. років до н. е.) в різних народів, особливо на Сході, її вживали в їжу в Давньому Єгипті, вважаючи священною рослиною. Її поміщали в саркофаги разом з муміями, вірили в чудодійну силу амулетів, зроблених з неї. В Україні в роки розпалу інфекційних хвороб у кожній хаті розвішували вінки із цієї рослини. Люди вірили, що вона захищає від хвороб і, як виявилося пізніше, недарма. Яка рослина міститься в «чорній скриньці» 
3. Рослина     
Ще Піфагор, який обожнював цей овоч, займався його розведенням і селекцією. Слов'янські народи ознайомилися з ним завдяки колоністам з Стародавнього Риму і Древньої Греції, що населяли області поблизу Чорного моря. Є версія, що родом він з Грузії, проте в Північній Африці його вирощували набагато раніше. У Карфагені він був елітним, святковим продуктом, який подавали незмінно в відварному вигляді. Ще в давнину громадяни Китаю і Кореї поважали і вирощували цей овоч. В Китаї винайшли рецепт квашеного овоча. Завдяки йому була зведена Велика китайська стіна, адже тоді вже знали про те, що у кислому вигляді овоч корисний для здоров'я, і будівельників регулярно годували цим блюдом, щоб підняти їх імунітет. Якби не було цього квашеного овоча, можливо, Кук не відкрив би Гаваї, адже його команда рятувалася з його допомогою від симптомів цинги. 
4. Рослина     
Цього завсідника наших столів можна прирівняти по цінності до золота. Адже вартість всього овочу, видобутого за рік на планеті, більша за вартість видобутого дорогоцінного металу. Навіть якщо додати до золота ще і все щорічно одержуване срібло. Прийшов до Європи в 16-му столітті. Спочатку його сприймали як декоративну рослину, потім намагалися варити варення з «вершків» – ягід. І набагато пізніше придивилися до бульб. Навіть через два століття, до початку 19-го століття, цей овоч залишався великою рідкістю. Сьогодні на людину, яка принесе в подарунок авоську цього овочу, подивляться як на скнару або божевільного. А в ті роки бульби були дуже дорогим і бажаним дарунком. 
5. Рослина      
На звання найбільш древнього овочу в історії людства цілком може претендувати саме цей. Саме ці висохлі овочі археологи виявили при розкопці будівель кам’яного віку. А римські поети і прозаїки присвячували йому хвалебні твори, іменуючи його «королевою овочів». Перший овоч був не звичного помаранчевого кольору, а фіолетового, точніше пурпурового. Оранжевий овоч був виведений тільки в 17-му сторіччі в Данії. 
6. Рослина      
В Україні цей овоч однорічна рослина, проте в тропічних регіонах він може рости та плодоносити кілька років. Мало кому відомо, що згідно з ботанічною класифікацією його плід — ягода. Сьогодні у світі вирощують понад сім тисяч сортів цього овоча і майже всі сорти червоного кольору, проте також є зелені, жовті, помаранчеві, рожеві та фіолетові. Потрапляючи в холодне середовище, він втрачає корисні властивості і смак. Ось чому його краще не зберігати в холодильнику. 
7. Рослина      
Дуже корисна рослина. Вона є природним засобом проти різних інфекцій. Одна з корисних властивостей овоча — розрідження крові, внаслідок чого зміцнюється імунна система людини. Унікальний запах овочу надають сірчисті речовини, які знаходяться в ньому у великій кількості. Перевіреним способом позбавлення від запаху овоча з рота є петрушка або кориця. Це найстаріша культивована рослина у світі. У їжу його почали приймати близько шести тисяч років тому. Територією, де вживається найбільша кількість овоча, визнана Південна Азія, а країною, де йоголюблять найменше, визнана Японія, де він переважно використовується тільки в лікувальних цілях.
 8. Рослина      
У деяких тропічних районах Америки овоч зустрічається в дикому вигляді, саме тому батьківщиною вважається Америка. Всього існує чотири види цього овоча: перуанський, опушений, мексиканський і колумбійський. Він містить в собі величезну кількість аскорбінової кислоти, в його м’якоті багато вітаміну С, в порівнянні з лимоном її набагато більше ніж в цитрусі. Для людини досить з’їдати половину стручка овоча без насіння, щоб поповнити запас вітаміну С на добу. Але, на превеликий жаль, при термічній обробці вітамін С цілком руйнується, тому вживати плоди бажано у свіжому вигляді. 
Запитання в скриньці.     
Як ви вважаєте, що можна приготувати з такого різноманітного овочевого набору?



При вивченні теми "Крохмаль і целюлоза" у 9 класі хімія застосовувала метод "Порівняй"

Категорії порівняння                                    крохмаль                                   целюлоза
1. Полімерність.
2. Фізічні властивості.
3. Склад
4. Хімічна формула
5. Якісні реакції
6. Значення
7. Застосування
8. Хімічні властивості
9. Біологічна роль

Цей самий метод "Порівняй" використовую і в 10 класі на хімії. Під час дистанційного навчання дуже добре, коли діти не тільки вивчають самостійно нове, але й не забувають раніше вивчений матеріал. Тому ось таке завдання допомогло активізувати раніше здобуті знання


      Порівняйте фізичні властивості амінів та спиртів із властивостями алканів. Визначте, як і на які саме властивості впливає наявність функціональних груп та довжина карбонового ланцюга.


     Ще більше завдань ви зможете знайти на моєму блозі за посиланням

Немає коментарів:

Дописати коментар